Za posledních deset let klesl počet smrtelných nehod cyklistů a těch s těžkým zraněním na polovinu. To je velmi dobrá zpráva. Ta špatná je, že se podíl cyklistickýc
h nehod s těžkým zraněním z celkového počtu všech registrovaných nehod téměř nezměnil. V roce 2019 byl každým sedmým těžce zraněným právě cyklista. Míra vlastního zavinění jako nedodrž
ení předpisů, špatný stav kola, používání helmy nebo jízda pod vlivem alkoholu jsou samozřejmě klíčové faktory ovlivňující výsledek nehody. A právě helma výrazně zvyšuje šanci na přežití.
Jako kraj však můžeme pro bezpečnost cyklistů udělat víc a nehodám předcházet či zmírnit jejich dopady budováním kvalitní cyklistické infrastruktury. Význam cyklodopravy totiž s postupným omezováním té individuální automobilové hlavně ve městech a se vzrůstající oblibou elektrokol poroste, a proto je potřeba kraj na tento trend připravit. Proto chceme, aby cyklostezky byly samozřejmou součástí projektů oprav a zřizování nových komunikací, podpoříme investice do bezpečného cykloparkování u škol i dalších veřejných institucí a rozšíříme možnosti sdílení kol ve městech i síť turistických cyklotras v kraji.
Autor: Ivana Šnircová
No comments